Loket a okolí

V pátek jsme se potkali na travnatém místě pod hradem, kde jsme příjemně poklábosili a ugrilovali.

Ráno po snídani vyrážíme na kolech na vlakové nádraží, abychom se přesunuli vláčkem do Karlových Varů. Při nakládání kol do jednovagonového motoráčku způsobujeme trochu rozruch, protože nám mašinfíra tvrdí, že smí převážet jen dvě kola. Po krátké diskusi však pochopil, že se nás nezbaví a tak po chvilce již frčíme směr Karlovy Vary.

V Chodově přestupujeme do rychlíku a po půl hodince již vystupujeme kousek od Karlovarské promenády. Vše jsme absolvovali tak rychle, že to někteří zjistili hnedle až ve Varech.

Karlovy Vary jsou významným lázeňským střediskem, které kdysi při lovu nechal založit Karel IV. Postupně koštujeme jednotlivé prameny a kocháme se místní architekturou. Je krásné počasí a tak si lázeňský pobyt opravdu užíváme. Po návštěvě Vřídla jdeme na kávičku a nemůžou nás odradit ani nekřesťanské ceny. Vypadá to, že jsme na kolonádě jediní cyklisté, proto jsme často středem pozornosti.

Pak již vyrážíme směr Loket. Následuje Igorovo zkratka, která nás dostane až na vyhlídku Karla IV. Slušný kopec. Osvěžujeme se u jednoho z mnoha pramenů a pak již frčíme z kopce k nedaleké Ohři. Jedeme po krásné cyklostezce, takže po chvíli již sedíme v příjemné restauraci U Svatoše v blízkosti Svatošských skal.

Jedná se o bizarní skaliska v blízkosti Ohře, které stojí určitě za návštěvu. Celkem dobrý oběd vystřídá zážitek přes houpací most, který nejhůř nesl Honovic Alf a vzal ho plížením. Po dalších cca 8 km jsme opět u aut. Příjemný výlet na konec měřil 22 km.

Grilujeme a někteří z nás se chystají na návštěvu amfiteátru, který je přímo pod hradem. Komentovat Rusalku od Dvořáka by byla asi velká troufalost a tak jen komentář prostředí: Úžasná atmosféra, kterou vytváří světelná hra v kombinaci s přírodou a uměním národních umělců stojí za podívanou.

K autům se vracíme až nad ránem. Půlka nás únavou padá a další jak se dozvídáme ráno kulturní zážitek umocnila ještě lahví vína a rozjímáním nad operou.

Nedělní vstávání je náročnější, ale nakonec se nám daří kolem 10. hodiny vyrazit na prohlídku Lokte, jehož historie sahá až do 12. století, kdy zde byl založen královský hrad. Po prohlídce městečka a hradu pokračujeme směr Krásno.

Stavíme kousek za městem a příjemnou cestou Slavkovskými hvozdy jdeme na vrchol Krásenského vrchu, kde stojí zrenovovaná kamenná rozhledna. Po úbočí teče vodní kanál Dlouhá stoka, která sloužila k dobývání cínu a plavení dřeva.

Rozhledna je volně přístupná a zajímavostí je, že je dutá a schodiště vede po obvodu. Připomíná tak Babylonskou věž. Z vrchu je možné vidět hřeben Krušných hor, Doupovské hory, …

Na pozdní oběd vyrážíme do nedalekého Bečova. Prohlížíme si zde opravené náměstí a zámek s hradem. V pozdním příjemném odpoledni ještě pak chvíli posedíme u aut a pak už jen cesta domů. Moc hezký víkend.